mandag 17. april 2017

Nytt til hagen: valmuer

I påskehelga har vi vært hos mine foreldre. Før vi dro hjem i går fikk jeg med meg hjem noen tuer av røde valmuer til hagen. Siden de kommer fra en hage der det er snegler så skal de plantes i ei krukke og stå i karantene. Når jeg ser at de er sneglefrie skal de plantes ut i den delen av hagen der vi har minst snegler og best kontroll. Hagen foran huset er omringet av murer og vei, så vi har mer kontroll der enn i andre deler av hagen. Jeg håper de vil trives i hagen vår. Jeg synes de er så flotte. Jeg har noen valmuer fra før. I fjor kjøpte jeg blå valmuesøster og er spent på hvordan den blir i år. Den gule valmuesøsteren jeg har trives ikke noe særlig, så den vurderer jeg å flytte på.


















Du ser kanskje den lille spiren til høyre i posen? En liten rot av liljekonvall ble også med. Den skal også få stå i karantene før den plantes sammen med de andre jeg har. Jeg er bevisst på å ikke plante den i samme bed som jeg har ramsløk siden de lett kan forveksles.

Nå skal jeg ut i finværet for å plante valmuene, liljekonvallen og potte om tomatplantene mine.

2 kommentarer:

  1. Hei. Det er nydelig med valmuer. Ser du har sol. Her er det bitende kaldt og regn. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det synes jeg også. Er spent på om de klarer seg og kommer med blomster i år. Er også spent på den lyseblå jeg kjøpte i fjor. Må nok lese meg litt opp på hvordan den vil ha det. Ønsker deg en fin dag! :)

      Slett